Yuann China
Calătorii

Am plecat în Thailanda cu China Eastern Airline

După mult timp în care am stat să mă gândesc dacă să mă duc sau nu în Thailanda până la urmă m-am hotarât să fac acest pas.

Cu o săptămână înainte mi-am cumpărat biletul de avion 280 euro doar dus pentru că nu știu când mă întorc de la China Easter Airline pe ruta Paris – Bangkok cu o escală de 7 ore în Kunming China.

Zborul din Paris până în Kunming China a durat 11 ore după care a urmat escala de 7 ore.

Kunming este capitala provinciei Yuann și până acum nici nu auzisem de acest oraș, dar așa e când călătorești aflii lucruri noi.

Cum a fost zborul cu China Eastern Airline?

Zborul a fost unul destul de plăcut deoarece avionul nu era în totalitate plin așa că am putut să stau singură pe un rând de trei scaune.

La o oră după decolare am primit și prima masă care a constat într-o porție de tortelini cu brânză, un cubuleț de unt, puțină dulceață, un croissant și un suc de portocale.

Pe timpul celor 11 ore am mai primit o pungă de snacksuri, un sandwitch iar apoi cu 2 ore înainte de aterizate a fost servită a doua masă.

A două masă a fost compusă dintr-o porție de noodles chinezești cu pui, un cubulețul de unt și gem, câteva bucăți de ananas, puțină brânză si o chiflă.

După un zbor atât de lung am ajuns în China.

Yuann China

Nu îmi doream să intru în China și să trec prin formalitățile vamale dar nu am avut de ales.

Nu ne-au lăsat să mergem pe culoarul de escală și a trebuit să mergem la ghișeul de unde se obține viza de tranzit.

Acolo erau o gramadă de oameni la coadă și doar un ghișeu deschis.

Am așteptat mai bine de o oră până a venit și rândul nostru.

Iar când am ajuns la ghișeu ni s-a spus că nu am complet formularul care trebuie și că trebuie să completăm un altul.

Așa că am completat un alt formular.

După multe verificări a pașaportului și a biletului de avion am reușit să intrăm în China.

Din cele 7 ore de escală ne-au mai rămas vreo 5. Fiind dimineață ne-am decis să ne plimbăm un pic prin jurul aeroportului.

De cum am ieșit am simțit mirosul de poluare, așa cum se simțea la noi când erau combinatele chimice.

Totul prin jur avea un aer comunist, străzile foarte largi cu multe benzi dar nu prea erau mașini.

Nici oameni nu erau prea mulți pe stradă.

Dar la un moment dat în timp ce ne plimbam pe o stradă adiacentă aeroportului, un chinez pe un scuter a venit prin spatele nostru și ne-a claxonat tare.

Ne-am dat la o parte și l-am lăsat să treacă, credeam că mergem noi aiurea pe pista de biciclete.

După câteva minute se repetă figura, apoi venea în fața noastră și punea frână brusc, ne vorbea în chineză și nu părea prea prietenos.

Noi ne-am cam speriat de întâmplarea asta așa că am luat-o într-un mod alert spre aeroport.

Am vrut să trecem de security dar nu ne-au lăsat au zis că e prea devreme și că trebuie să așteptăm să facem check-inul chiar dacă nu aveam bagaj de cală.

În aeroport extrem de mulți chinezi, care mâncau noodles pe jos, miroseau destul de urât și mergeau în grupuri mari, cred că unii dintre ei erau la primul lor zbor.

Cand s-a deschis ghișeul pentru boarding check, erau deja acolo ghizii a 3 grupuri de câte 30 de chinezii care așteptau boarding passul.

Am mai stat și acolo încă o oră la coadă.

Angajatele de la ghișeu nu au fost deloc drăguțe cu pasagerii (europeni) din fața noastră și chiar au început să țipe la ei la un moment dat.

Mi-au lăsat o impresia amară și nu prea mi-a plăcut acest lucru.

După ce am luat boarding passul că să trecem de vamă a trebuit din nou să completăm un alt formular.

În sfârșit după încă o oră de stat la coadă am reușit să trecem și de acest ultim pas.

M-am simțit extrem de bine când am primit ștampila că pot ieși din China, chiar nu îmi doream să rămân deloc acolo.

După accea am așteptat îmbarcarea în avionul spre Bangkok. Eram 6 europeni și restul chinezi.

Ne-au înghesuit pe toți într-un autobuz de abia reușeam să mai respir.

China eastern airline

Am mers destul de mult cu autobuzul până la avion și am putut să văd că aeroportul era înconjurat de gard de sârmă ghimpată.

Apoi la coborârea din autobuz toți chinezii s-au bulucit să urce în avion.

Toți își dădeau coate și se împingeau ca să urce mai repede.

Pe timpul zborului am mai primit o masă ce a constat într-o porție de noodles sau orez cu o carne, câteva chipsuri, o salată cam ofilită și o chiflă.

Nu ne-a plăcut deloc mâncarea și nici unul dintre noi nu am mâncat-o.

Cum mi s-au părut chinezii

Extrem de needucați, neciopliți și nepoliticoși.

Am văzut extrem de mulți chinezi care scuipau în aeroport, râgâiau, mâncau întinși pe jos erau cam murdari și tot timpul se simțea un miros de transpirație.

După această eacală in China mie nu prea mi-a plăcut această țară și nici poporul său.

Sper să fie doar o părere subiectivă și sper să nu fie în toată China așa pentru că sunt multe lucruri de vizitat acolo și e pe lista mea de țări unde aș vrea să ajung.